När pendeln stannar.

Jag har haft en paus från att pendlande, mycket beroende på att jag inte kunnat grunda mig själv fullständigt. Att grunda sig handlar om att samla sig, distansiera sig från världsliga saker och öppna sig för andligheten. Vanlig meditation där man fokuserar på andningen och att hypnotisera sig själv är sätt att grunda sig på.

När jag grundar mig brukar jag föreställa mig hur jag är en del av ett sammanhang, men en väldigt liten del. Jag låter soffan, sängen, stolen, golvet eller var jag än är bli mitt stöd och jag lyssnar till mina egna andetag utan att tänka på någonting annat. Sedan fokuserar jag mig på vad jag ska göra med min pendel, om jag ska hela någon så håller jag den i vänster hand och tänker på personen, oavsett om den är i min närhet eller inte.

Men för att hela så måste man vara hel själv. Jag har haft en tuff höst och därför inte vågat använda pendeln för att heala någon. Man måste vara väldigt försiktig när man håller på med sådana magiska energiöverföringar, är mina chakran i obalans så är jag inte i stånd att rätta till någon annans chakran.

Däremot spenderar jag mycket tid med mina pendlar. Vissa har gömt sig för mig, för att sedan bli funna. Jag sover med dem under kudden, fingrar på dem och bär dem runt halsen för att jag ska gro in i kristallerna. Förhoppningsvis kan jag snart rätta till mina egna chakran och fortsätta med att hela andra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0