En magisk kväll.

Ikväll har jag och min vän Olivia träffats, ätit pannkakor, druckit te och sedan la hon tarotkort och vi läste dem tillsammans. Jag använde min pendel som är gjort av en ametist.

Jag har tre pendlar i mina ägor; ametisten för att den stärker mitt fokus och öppnar dörrar till mitt undermedvetna. Ametistens hör till pannchakrat, det är en tänkarsten för mig. Den andra pendeln jag har är av bergskristall vilket är den mest överlägsna kristallen som kan användas till allting, men i kedjan finns en liten sten för varje chakra. Den använder jag när jag ska heala andra. Den tredje har jag knappt använt eftersom den är lite svår, en gjort av rosenkvarts (kärleksstenen) som jag inte riktigt har kunskap att använda än.

Vi hälsade alla väderstreck genom att tända ljus och grundade oss innan vi började. Sedan försvann tiden ett tag, det krävs mycket koncentration för att göra dessa saker. Det är ingen lek. Någonting man måste vara medveten om när man sysslar med att pendla och att lägga tarotkort är att det finns frågor som man faktiskt inte vill ha svaret på. Det gäller att ställa sina frågor noga och vara beredd på att man kanske inte får de svar man vill ha.

Samtidigt så måste man använda sig av sina verktyg för att verkligen lära känna sin pendel och lära känna sitt inre. Det handlar inte om hokus pokus utan det handlar om att ta fram de svar man redan känner till men som ligger i sitt undermedvetna. Tarotkort, pendlar och så vidare är enbart verktyg.

Slutligen så pendlade jag in goda energier över tarotkortet Styrkan och ett smycke jag och min sambo fått av Olivia. Att använda pendeln för att ändra energier är väldigt effektivt, oftast brukar jag låta pendeln säga mig på vilket humör den är och sedan styra den in i goda cirklar för att flytta energier.

Det känns skönt att börjat pendla igen, jag har haft en lång paus men nu är jag tillbaka igen. Jag mår väl av det meditativa i att pendla samtidigt som jag respekterar pendeln otroligt mycket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0