Chakrahealing 14/9 -11.

Plats: I mitt hem.
Tid: Eftermiddag.

Jag pendlar över en närstående som jag vet mår dåligt just nu.

Först fick hon en ametist för att styrka hennes aura, sedan visade jag henne fyra tarotkort som jag valt ut: Lyckohjulet för att hon ska få vakna till liv, få fart till att ta sig till nästa kort; Styrkan. Styrkan ska hon använda i nästa kort; Världen. Styrkan ska hjälpa henne att ta kontroll över sin egna värld, där det finns både demoner, änglar och problem och gåvor som man stöter på. Styrkan och Lyckohjulet för henne framåt med ett nytt mod.

Det sista kortet jag valde är Döden, för att döden representerar ett avslut och en början på någonting nytt. Hennes depression kommer dö och Döden befriar henne från den cirkel hon är i nu. Den för henne upp i en ny och mer godartad cirkel.

Jag lägger ut korten runt henne och hon väljer att lägga ametisten på solar plexus. Där hon ligger har hon har två bergskristaller i sina händer.

Vi gör andningsövningar och lugnet sprider sig med lugn musik och doften av kanelrökelse. När vi båda samlat oss så börjar jag checka av hennes chakran, se hur hon mår. Från baschakrat till kronchakrat.

Alla chakran var vilande, utom tredje ögat. Jag tolkade det som att hon spinner på  i huvudet och förhindrar sina chakran att röra på sig. Jag kände att hon var helt förlamad av depression.

Sedan började jag om vid baschakrat och pendlade in god energi. När jag nått navelchakrat så säger hon att hon känner en värme som sprider sig i magen och att det liksom börjar bubbla. Jag fortsätter pendla igång hennes chakran. Vissa chakran gör att pendeln cirkulerar i ovaler istället för cirklar, men jag ser det som att de är lite bångstyriga och att personen fortfarande har en stark vilja inom sig.

Vi avslutar och båda är väldigt trötta efter detta.

Hon fick med sig en påse som är inoljad med vaniljolja och påsen innehåller en sten för varje chakra. Hon fick också med sig tarotkorten jag valt ut för att få vägledning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0