Pendling över tarotkort 28/3 -12.

Min vän Olivia lämnade kvar tarotkort som kom upp i gårdagens läggning, för att förstärka vissa och försvaga andra. Ikväll satte jag med ner med min ametistpendel, la upp korten en och en och förde pendeln över dem utan att titta på korten. Vissa kort gav positiva utslag medan andra fick pendeln att skaka på huvudet och slutligen fanns det kort som var tvetydiga och osäkra. Jag tog bort alla kort utom de som pendeln gett positiva utslag på.

Det här är väldigt personligt, så jag kommer inte berätta vilka kort det var som jag radade upp framför mig. Jag fick ta till boken Tarot, häxans tolkning av Jolanda den tredje och läsa mig till kortens betydelse. Kort sagt kan man tala om känslomässigt kaos men också en ljusning som verkar vara väldigt nära.

Det fanns även två kort som Olivia valt bort genom att vända dem med kortryggen upp. Jag vände upp dem och styrde pendeln i starka cirklar för att pendla in goda energier över dem. Alla kort har fördelar och nackdelar, och de nackdelar som dessa kort talade om kände jag ett stort behov av att vända till någonting positivt. Jag styrde pendeln lätt och lät den sedan stanna när den kände att det var färdigt.

Jag avslutade med att fylla i min pendeldagbok som jag har för mig själv, och la ifrån mig korten för att gå vidare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0